torsdag 22. oktober 2009

Muffins til FN-dagen i barnehagen

I dag er det markering av FN dagen i barnehagen. I den annledning er alle mammaer og pappaer invitert til kunstutstilling i barnehagen hvor vi får annledning til å kjøpe barnas kunstverk i tillegg til kaker, hvor pengene som samles inn går til et veldedig formål (nå husker jeg ikke hva..).

Da ble dem av oss som hadde annledning bedt om å ta med bakst som kunne selges.
Og jeg som elsker å bake og i tillegg har tid om dagene - trenger ikke å bli bedt to ganger. Når jeg i tillegg støtter et godt formål er det jo vinn-vinn!

Så dette resulterte i noen herlige muffins. Det er sjokolademuffins med ostekrem på toppen. =)
MMmmm. Muffinsene er laget etter en enkel sjokoladekakeoppskrift, og ostekremen er rester jeg hadde i frysen fra da jeg laget gulrotkake.

Foreløpig har jeg klart å lage, se, men ikke røre! Så so far so good!=)



































































Herlighetene koser seg i noen skjønne former fra Greengate som jeg kjøpte på en fantastisk interiørbutikk i Grimstad. Jeg var der for en liten tid tilbake og shoppet som en gal i Grimstad sentrum for å trøste meg selv mens bilen var på verksted og ventet på meg sammen med en regning på 18.000.-
(Veldig fornuftig, men det føltes godt) Og der og da var det heilt naturlig å kjøpe muffinsformer til 60 kr som jeg normalt ville betalt 12 kr for i butikken. Sånn kan det gå=)

Ha en fin ettermiddag!




Blogglisten

1 kommentar:

  1. Åååå, det se deilig ut! Skulle ønske jeg også elsket å bake..hihi.. Ha en fin helg:) Klem Heidi

    SvarSlett